Hormonální jógová terapie: 30 minut denně pro lepší život

hormonální jóga Jana Černotová 2
Kdo si myslí, že pouhým cvičením se nedá uzdravit, ten jistě nepoznal hormonální jógovou terapii – cvičení, které přirozenou cestou harmonizuje hladiny hormonů u žen, mužů a dokonce i diabetiků.

Díky pravidelnému cvičení hormonální jógy se hladiny hormonů vrátí do optimální rovnováhy, čímž se výrazně zlepšuje kvalita života. Jak říká terapeutka hormonální jógové terapie Jana Černotová: „Třicet minut hormonální jógy denně vám změní život. A nejsou to jen plané sliby!“

Vysvětlení je jednoduché – díky komplexnosti cviků (dynamické pozice, dechové techniky, práce s energií a koncentrační antistresové prvky), které se během celé sestavy provádí, se naučíte zvládat svůj stres a také udržíte hormonální hladinu v harmonii.

Hormonální jógová terapie (HJT) také celkově revitalizuje a omlazuje organismus. Obsahuje sestavu cviků, které jsou snadné a promyšleně seřazené, a proto jsou velmi účinné. „Sestavy jsou tři – jedna pro ženy (nejen) v menopauze, druhá pro muže (nejen) v andropauze a třetí pro diabetiky. Jedná se o cvičení rychlé, energizující a dynamické. Je vhodné pro ženy i muže, pro ženy angažované v práci, doma i s dětmi, říká terapeutka hormonální jógy Jana Černotová, která mění život lidem s nepříjemnými symptomy.

Seznamte se, prosím

HJT představuje v oblasti energetické jógy přírodní léčebnou terapii zacílenou na hormonální systém ženy. Cílem terapeutického cvičení je harmonizace hormonálního systému přirozenou cestou. „Výsledkem cvičení je právě zvýšení hladiny estrogenu v těle a stimulace ovulace, odstranění symptomů v souvislosti s nízkou hladinou estrogenu, lepší hospodaření s vitální energií, snížení únavy, zlepšení látkové a energetické výměny, revitalizace a omlazování organismu, harmonizace psychiky i harmonizace energetického systému těla,“ říká terapeutka. Právě estrogen totiž stojí za většinou problémů a symptomů menopauzy a zvýšení jeho úrovně působí rovněž jako prevence osteoporózy a kardiovaskulárních onemocnění.

Jako prevenci by HJT měly cvičit všechny ženy po 35. roku života. Statisticky kolem 35. roku začíná klesat hladina estrogenu a mohou se objevit první symptomy, které akcelerují v přechodu. Ženy s PMS, ženy s bolestivou menstruací a silným krvácením sledují zlepšení svého stavu v poměrně krátké době. Pravidelné cvičení napomáhá k odstranění bolestí, křečí, zadržování vody v těle, psychické lability i migrén.

„Chybějící menstruace se často navrací po absolvování semináře, díky stimulaci ovulace,“ popisuje zkušenosti Jana Černotová a potvrzuje to i Mirka (37 let): „Dneska jsem se rozmenstruovala, je to fantastické! Byla jsem sice v předmenstruační fázi, ale menstruuji nepravidelně, a když už je to pravidelně, tak po 40 45 dnech. Tentokrát to je to však 33. den, a to díky víkendovému workshopu!“ Cyklus se zpravidelňuje a ženám s delším cyklem se zkracuje.

Přirozený návrat k rovnováze

Pokud vám byla předepsána hormonální substituční léčba, je HJT přirozenou cestou, jak získat ztracenou rovnováhu během poměrně krátké chvíle. Terapie působí na žlázy s vnitřní sekrecí a pomáhá tak s odstraněním návalů, nočního pocení, psychické lability, zlepšuje se kvalita pleti, vlasů i nehtů. „Po víkendovém semináři mne přešlo noční pocení, je to neuvěřitelné,“ říká jednapadesátiletá Hela, kterou po týdenním cvičení přešly i návaly.

Svou zkušenost popisuje i Lucie (35 let), která cvičí sestavu každé ráno: „Mám mnohem víc energie, odpadá ranní tíživá únava, rychleji usnu a spím bez probouzení až do rána. Mám stále dobrou náladu. Všimli si toho i lidé v mém okolí. Přednáším 2 hodiny v kuse na vysoké škole a nejsem tak vyšťavená. Po víkendovém cvičení mne přestalo bolet za krkem – a to jsem před tím zkoušela všechno možné!“

Díky zvýšení hladiny hormonů se projevy přechodu u žen zmírní či zcela vymizí. A pozor! Většina žen udává výrazné zlepšení stavu již po semináři či měsíci pravidelného cvičení. Příznivé výsledky jsou u žen s cystami i myomy, které nejsou indikované k operaci, což potvrzuje i Katka (32 let): „Paní doktorka byla mile překvapena, že kromě malého ložiska endometriózy (v řádech milimetrů), jsou vaječníky bez cyst. Také menstruace není už tak bolestivá jako dříve. A to cvičím 2 – 3x týdně.“

Ženy po šestinedělí mohou cvičením podpořit laktaci a eliminují psychické i emocionální výkyvy. „Výborné výsledky mám s ženami, které řešily neplodnost nebo s těmi, které se připravovaly na umělé oplodnění. Terapie totiž mimo harmonizace hladiny hormonů pomáhá také připravit dělohu a zlepšuje výsledky přijetí vajíčka. Miminek počatých po určité době praktikování, jsou již desítky,“ pyšní se Jana Černotová.

Muži a hormonální jóga? Samozřejmě!

Hormonální jóga však může zlepšit kvalitu života i mužům. Terapie zvyšuje libido, kvalitu spermatu a zkvalitňuje prožívání intimního života. Navíc vyrovnává emocionální nestabilitu a deprese.

„Harmonie hormonálního systému je nutnou podmínkou našeho zdraví,“ tvrdí terapeutka a cvičitelka, která se józe věnuje již od dětství. Cviky totiž navíc protahují zkrácené svaly, posilují ochabující partie, odstraňují bloky na páteři, čímž zlepšují nervové zásobení celého těla. Navíc pěkně tvarují postavu, zlepšují pohyblivost, pružnost a ohebnost těla. Dále může dojít k odstranění chronické zácpy, chronické únavy, bolestí zad, zahojení akné, zlepšení funkce štítné žlázy, posílení imunitního systému atd…

Jak může hormonální jóga pomoci diabetikům?

Podle vědeckého výzkumu v Anglii a USA je jedním z hlavních faktorů ovlivňující rozvoj onemocnění stres a právě HJT výrazně eliminuje důsledky stresu a dodává organismu zdraví a obnovuje vitalitu. Hormonální jógová terapie pro diabetiky je velmi silná a účinná technika, která reaktivuje žlázy s vnitřní sekrecí: pankreas, játra, štítnou žlázu a hypofýzu, harmonizuje hormonální systém a pomáhá udržovat hladinu krevního cukru. Působí detoxikačně a regeneračně, pomáhá předcházet rozvoji chronických komplikací. Není substitucí léčby, ale pomáhá onemocnění lépe zvládat a mít svůj metabolismus lépe pod kontrolou. „Hormonální jóga je pro diabetiky skutečným ohněm,“ tvrdí Jana Černotová.

Luboš (68 let, diabetik II. typu, cca 20 let na insulinu): „Po roce cvičení mám konečně pocit radosti ze života. Cvičím 3x denně, nejméně hodinu po jídle. Jím absolutně všechno, pochopitelně střídmě, ale cukr je normální a nemusím být svázaný dietou a omezováním. Můj půlroční cukr je 5,5 mmol/ litr.“

HJT je určena všem, kteří trpí diabetem typu II a typu I, všem ve stavu pre diabetu i těm, kdo mají genetickou predispozici jako prevence. A co je důležité, účinnost metody je znát okamžitě.

Tip Jany Černotové

Během víkendového kurzu jste schopni naučit se sestavu, kterou pak můžete praktikovat doma. Jedná se o ucelenou a do detailu propracovanou sestavu, kterou je potřeba cvičit v celku, v daném pořadí pouhých 30 minut 3x týdně. Jedině tak je zaručena její účinnost na hormonální systém. Terapeutické účinky jsou velmi silné, techniky vyžadují znalou instruktáž a odborné vedení, proto si vybírejte pouze lektorku certifikovanou Dinah Rodriguez (zakladatelka hormonální jógové terapie, která se praxí zabývá přes 50 let).

Foto: http://www.hormonalni-diabetes-joga.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *