O prostorné vozy je rok od roku větší zájem, což se odráží na objemu prodeje segmentu SUV. Automobilka Škoda si toho je vědoma, a proto do světa vyslala dalšího zástupce. Po boku crossoveru Yeti nyní stojí velké SUV Kodiaq. Začalo se vyrábět v roce 2016 na platformě VW Group MQB, kterou má také o něco menší Tiguan. Pokud vás velká auta učarovala, bude se vám „Škodiaq“ líbit.
Škoda Kodiaq je pro mladoboleslavskou automobilku krokem do neznáma, ale již nyní je jasné, že rozhodně nejde o krok vedle. Velké SUV může konkurovat zavedeným modelům oblíbených značek nezaměnitelným designem, bohatou výbavou (nechybí wi-fi, head-up displej apod.) a kultivovanými motory. Hovoří se také o velmi výkonné verzi RS a Kodiaqovi na hybridní elektrický pohon. Za své přednosti si Kodiaq vysloužil titul nejlepšího automobilu pro velké rodiny udělený prestižním motoristickým pořadem Top Gear.
Za design je zodpovědný Josef Kabaň, pod jehož taktovkou vznikla také nová Škoda Fabia a třetí generace Octavie a Superbu.
Produkci největší škodovky předcházela studie Vision S, která se objevila na ženevském autosalonu březnu roku 2016. Oficiální představení Kodiaqa proběhlo v září v tomtéž roku na autosalonu v Paříži. Na silnicích se první vozy objevily v únoru 2017 a čekací lhůty u některých motorizací byly až půl roku. O automobil v cenovém rozpětí od 670 tisíc do 1,2 milionu korun byl enormní zájem.
Název Kodiaq odkazuje na největší poddruh medvěda hnědého. Přesněji jde o odvozeninu z jazyka kmene Alutiiqů. Do médií se dostaly informace, že se původně uvažovalo také nad názvy Polar či Snowman, ale to někdejší šéf Škody vyvrátil.
V současné době je SUV k mání ve čtyřech motorizacích. Jedná se o dva benzínové a dva dieselové motory s volitelným pohonem 4×4 a manuální nebo automatickou 6-7 stupňovou převodovkou. Kolik stojí, vám prozradí aktuální ceník nové Škody Kodiaq.