Ať už se chystáte poslat pozdrav z dovolené, nebo obchodní dopis, s hezkou obálkou zvyšujete pravděpodobnost, že člověk zásilku s úsměvem otevře a akceptuje vaše sdělení. Bílé obálky jsou poměrně nezajímavé, zato barevných si každý na první pohled všimne. Vyvolají dojem výjimečného obsahu, přitom se jedná o investici v řádu korun.
Ať už je vnitřní sdělení jakékoliv, obyčejná obálka z papíru je tím prvním, co adresát uvidí. Když míříte na důležitou schůzku, také se dobře obléknete, ne? Tohle je v podstatě něco podobného. První dojem se počítá.
Pohrajte si se základním lidským instinktem
Bílou obálkou nikoho nezaujmete, ale barevné obálky, obálky ve tvaru růže či záhadné mini obálky už vyvolají zvědavost. A tato vlastnost patří mezi základní lidské instinkty. Podle některých průzkumů mají barevné obálky až o 40 % vyšší úspěšnost než ty obyčejné / nevýrazné. Koneckonců pomocí nich dáte najevo, že vám na dotyčném záleží a byli jste ochotní do něj investovat pár korun navíc, takže i on si vezme obsah sdělení víc k srdci.
Zvolte vhodné provedení
Zatímco u bílé papírové obálky prakticky nemáte co zkazit, tu barevnou už špatně vybrat můžete. Metalická stříbrná se hodí na novoroční přání, růžová bude vhodná na milostný dopis, obálka s bublinkovou fólií pro případy, kdy uvnitř posíláte něco jiného než papír. A tak by se dalo pokračovat. Každá barva má nějaký svůj význam a nejspíš sami vycítíte, zda se pro vaši příležitost hodí. Pokud sháníte originální obálky pro firemní použití, je dobré poohlédnout se po variantách ladících s firemními barvami.
Udělejte dojem za tři sekundy
Když už se bavíme o tom firemním použití… Věděli jste, že lidé si na výlohu, reklamní banner, televizní reklamu, webové stránky, newsletter či právě dopis udělají názor přibližně za tři sekundy? To je další důvod, proč byste měli sáhnout po barevných obálkách.